Celulitida: (nejen) nepřítel žen

Také vás trápí nevzhledná kůže různě po těle, především v oblasti zadečku, bříška, ale i na rukách a třeba i lýtkách?

Celulitida, to jsou ve skutečnosti drobné kýly, tedy tuková tkáň, která se protlačuje přes oslabenou pojivovou tkáň, a tím vznikají maličké hrbolky (tzv. pomerančová kůže). Způsobuje je hlavně změna pružnosti svalových vláken a růst tukových buněk obklopených vazivovou tkání, která po nějaké době ztuhne a tukové buňky uvězní. Zpomalí se odvod metabolitů z tkáně, hromadí se voda a vzniká pomerančová kůže.

Celulitida někdy připomíná pomerančovou kúru

 

Tento problém postihuje v různé míře skoro všechny ženy (ale i muže!) v cca 80% po období konce puberty. Hormony hrají důležitou roli.

Jaké jsou příčiny?

  • Hormonální faktory,
  • nadváha,
  • oslabená struktura pojivové tkáně,
  • málo nebo slabý kolagen,
  • špatný lymfatický oběh způsobený nepohybováním se,
  • drobné záněty kožní tkáně,
  • hormonální antikoncepce,
  • stres – zvýšená hladina adrenalinu.

 

Potenciál změny

  1. Změna stravy
  • Zvyšte příjem potravin s antioxidanty (všechno tmavé ovoce, borůvky, ostružiny atd..). Nasaďte si antioxidační kůru, na trhu jsou spousty přípravků, které jsou přírodní a účinné. (Antioxidant Extreme – od Vital Vibe, nebo Pycnogenol, – výtažek z kůry francouzské středomořské borovice pinus pinaster, podporuje zevnitř tvorbu kolagenu a elastinu a tím udržuje pleť pružnou, hebkou a svěží).
  • Jestliže potřebujete zhubnout, tak zapomeňte na rychlé stresové akce, hubněte pomalu a s rozmyslem.
  • Vynechte příjem potravin s vysokým glykemickým indexem , cukry a škroby.
  • Zvyšte příjem vitamínu C, vitamínu D a vápníku v potravě (na posílení vazivové tkáně).
  1. Další podpůrná léčba celulitidy
  • masáže, ruční a přístrojové lymfodrenáže.
  • Nutná je trvalá redukce hmotnosti.
  • Fyzická aktivita (zpevní svalstvo a podkožní tkáň). Bez fyzické aktivity je vliv hubnutí na celulitidu minimální.

 

Kolagen je rozhodující v léčbě celulitidy, dává kůži pružnost, pevnost – a mládí. Naopak, silné sluneční světlo, volné radikály a věk kolagen poškozují.

Z čeho kolagen vzniká? Vaše tělo tvoří kolagen jen z toho, co sníte. Poskytněte buňkám správnou výživu a výroba kolagenu se zvýší.  Dodejte tělu co nejvíce fytochemikálií (biologicky aktivní látky v ovoci, zelenině, ořechách a obilninách).

Vitamín C je základní nástroj výroby kolagenu přeměnou aminokyselin (prolin a lysin) na kolagen. Najdeme ho v každém ovoci a zelenině, ale je třeba přijímat ho častěji během dne a zvýšit dávky (pouze přírodní vitamin C, jeho syntetická podoba není tak účinná, protože neobsahuje další potřebné balastní látky). Nejlepší zdroje: jahody, ostružiny, brokolice, rajčata, papriky. A na trhu je čistě přírodní vitamín C v prášku.

Dále pomáhá zvýšit prolin a lysin.  Jejich zdrojem jsou některé bílkoviny. Nejlepší zdroje těchto aminokyselin: pšeničné klíčky, vaječné bílky, arašídy, fazole, libové maso.

Česnek a cibule obsahují allylsulfidy, jež zpomalují destrukci kolagenu.

Zelený čaj dodá pokožce antioxidanty a protizánětlivé látky, které regenerují kolagen. Existují i krémy s extraktem zeleného čaje, které dostanou účinné látky přímo do pokožky.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Leťte na naší vlně

    Z housenky motýlem pomocí našich pravd, které už Vás nikdy nepřeletí. Při každém vzletu Vám dáme šanci jako 1. Motýlí pravdy přiletí rovnou k Vám do mailu.

  • Kategorie